Strategie ułatwiające lepsze uczenie się.

Nasza łacińska nazwa to Homo sapiens – człowiek rozumny. Autor książki „Apprendre ! Les talents du cerveau, le défi des machines.” (Uczyć się ! Talenty mózgu, wyzwanie maszyn) Stanislas Dehaene, profesor Collège de France, argumentuje, że właściwą nazwą dla człowieka jest Homo docens – człowiek uczący się.

Na cytowanej przez niego stronie Education Endowment Foundation osoby uczące innych znajdą wiele wskazówek, co wspiera uczenie a co nie, jakie strategie mają duży wpływ a jakie mały a jednocześnie są kosztowne. Sama strona EFF jest stworzona tak, aby ułatwić przyswajanie wiedzy.

Według badań EEF 3 strategie, które są najskuteczniejszym wsparciem dla uczących się to:
:: uczenie oparte na współpracy
:: informacja zwrotna
:: metapoznanie i samoregulacja

Co nie wspiera:
:: powtarzane rok
:: mundurki szkolne
:: łączenie w jednowiekowe grupy
:: podział na przedmioty/bloki

Dla zaciekawionych kilka wykładów Stanislasa Dehaene są dostępne w sieci. https://youtu.be/DAIhjeyET4c

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s