Ekonomia daru – online – 16-17.10.2020

CZYM JEST EKONOMIA DARU?

Ekonomia daru to dzielenie się zasobami we współzależności. Ktoś oferuje coś z serca, a ktoś inny przyjmuje to z sercem. Ktoś mówi, czego potrzebuje, a ktoś inny chce odpowiedzieć na tę potrzebę w ramach swojej gotowości i możliwości. Zasoby płyną tam, gdzie są potrzebne, żeby czyjeś potrzeby zostały zaspokojone.

Co jest potrzebne, żeby praktykować ekonomię daru?
→ Dużo zaufania w różnych aspektach. Na pewno zaufania do siebie, że będziemy wyrażali swoje potrzeby tak, żeby zasoby do ich zaspokojenia mogły się pojawić. Zaufania do innych, że chcą o nas dbać. Zaufania do świata, że jest miejsce na nas, na to, co wnosimy i czego potrzebujemy.
→ Nieustanne przyglądanie się naszym przekonaniom, które mogą nas wspierać lub ograniczać. Ekonomia daru proponuje odmienne, niż powszechne w naszej kulturze, spojrzenie na gromadzenie i dzielenie się zasobami.
→ Wsparcie emocjonalne innych osób oraz odwaga do robienia nowych rzeczy i uczenia się krok po kroku tego, co nam i innym służy, a co nie. Ogromnym wsparciem jest bycie częścią wspólnoty, która chce wprowadzać ekonomię daru i dzielić się zasobami w oparciu o potrzeby

DLA KOGO?
Zapraszamy wszystkich, którzy chcą uczyć się i doświadczać jak działa ekonomia daru. Będziemy wspólnie eksplorować ten temat tak, żeby każdy z nas mógł zobaczyć jakie działania chce podjąć w temacie przepływu zasobów. Te warsztaty są oczywiście zorganizowane w oparciu o ekonomię daru.

W TRAKCIE WARSZTATÓW:
→ przyjrzymy się w jaki sposób dzielenie się zasobami jest zorganizowane w naszej kulturze
→ przedstawię czym jest ekonomia daru
przyjrzymy się wspólnie jakie emocje i myśli wywołują rozmowy o pieniądzach oraz jakie mamy przekonania dookoła tego tematu
→ dowiesz się co jest potrzebne, żeby organizować projekty w duchu ekonomii daru
→ będziemy eksplorować jakimi krokami będziesz mogła/mógł wprowadzić ekonomię daru w Twoje życie, tak żeby Ci to służyło
→ doświadczysz ekonomii daru z punktu widzenia uczestnika

O NAS:
Trenerka – Magda Barańska
„Prowadzę sesje coachingowe, mediacje, szkolenia oraz facylituję spotkania, na których grupy podejmują decyzje.Moją pasją jest wspieranie osób we wzajemnym zrozumieniu i szukaniu rozwiązań, które działają dla nich wszystkich przez integrowanie różnych perspektyw. Niestety w szkole nie ma takiego przedmiotu. Świadomie rozwijam tę umiejętność od 2008 roku, kiedy poznałam Porozumienie bez Przemocy. Od 2012 roku współtworzę Strefę Porozumienia, gdzie oferujemy wsparcie dla osób w konflikcie. Od 2017 współtworzę międzynarodową uczącą się społeczność Nonviolent Global Liberation (NGL), a w jej ramach – system rozwiązywania konfliktów, podejmowania decyzji i przepływu zasobów.Moim marzeniem jest świat, w którym zasoby płyną tam, gdzie są potrzebne. Do tego potrzebne jest zaufanie, że nasze potrzeby się liczą i że mają namacalną moc do mobilizowania różnego rodzaju zasobów, tak żeby możliwe było zaspokajanie naszych potrzeb.
Ekonomię daru od praktycznej strony poznałam organizując warsztaty z Miki Kashtan. Temat mnie zafascynował i dołączyłam do zespołu przepływu zasobów w NGL, gdzie od ponad 2 lat razem z Miki nieustannie uczymy się jak to robić lepiej. Ostatnio miałam szansę doświadczyć jak ekonomię daru organizuje Dominic Barter, który od wielu lat pracuje w tym duchu. Wielokrotnie doświadczyłam, że możliwe jest zorganizowanie warsztatów i innych projektów w oparciu o ekonomię daru. Obecnie wszystkie moje warsztaty i usługi oferuję w duchu ekonomii daru.

Organizatorka – Ewa Kula-Pankau – pasjonatka NVC, facylitatorka, mediatorka, liderka.
„Szerzenie empatii i wspieranie innych w znajdowaniu porozumienia stało się moją misją. Na co dzień pracuję w dużej firmie, specjalizując się w szeroko rozumianej komunikacji – biznesowej i interpersonalnej. Interesuję się współczesnymi trendami w zarządzaniu (w tym holokracją) oraz budowaniem kultur organizacyjnych w oparciu o empatię. Z Magdą współtworzę Strefę Porozumienia, a naszą współpracę opieramy o ekonomię daru. Nasze pierwsze dzielenie się pieniędzmi zgodnie z ekonomią daru wspominam ze wzruszeniem i uśmiechem – było to niesamowite przeżycie, pełne zaufania, wzajemnej troski i z elementem humoru 🙂 Tamto spotkanie poszerzyło moją perspektywę i podejście do pieniędzy, a także zapoczątkowało marzenie o tym, żeby więcej osób mogło doświadczać takiej jakości rozmowy o pieniądzach. Od tamtej pory namawiam Magdę, do dzielenia się tym ze światem!

CZAS I MIEJSCE
Piątek 16.10.2020 18.00-20.00
Sobota 17.10.2020 9.00-16.00 (sesje: 9.00-10.30, 11.00-12.30, 14.00-16.00)

Warsztaty odbędą się na platformie zoom.

O CO PROSIMY W RAMACH UCZESTNICTWA?
→ obecność na całości warsztatów
→ otwartość na wypróbowanie w trakcie warsztatów nowych rzeczy, nawet jeżeli są niewygodne, a po wypróbowaniu odrzucenie tego, co dla Ciebie nie działa
→ wspólne przyglądanie się temu, co jest Tobie potrzebne, żeby zastosować w praktyce te elementy ekonomii daru, które masz nadzieję, że będą ci służyć zapoznanie się z naszym podejściem do pieniędzy oraz gotowość na →zdecydowanie w trakcie warsztatów jaką kwotą chcesz nas wesprzeć i zrobienie przelewu w ciągu 7 dni od zakończenia warsztatów. NASZE PODEJŚCIE DO PIENIĘDZY

Te warsztaty są oczywiście zorganizowane w oparciu o ekonomię daru, więc nie mają etykiety z ceną. W jakimś sensie ktoś przed Tobą już zapłacił za Ciebie, bo mamy wystarczająco zasobów, żeby przygotować i zaoferować te warsztaty. W trakcie warsztatów podzielimy się informacją jakie były koszty zorganizowania warsztatów oraz jakie są nasze potrzeby tak, abyśmy mogły kontynuować naszą działalność: warsztaty, mediacje, kręgi naprawcze, facylitacje, sesje coachingowe. A następnie zaprosimy Ciebie to zadbania o nas oraz o siebie i przekazania nam tylko takiej kwoty, którą chcesz i jednocześnie możesz dać. Ufamy, że wszyscy chcemy dbać o siebie nawzajem, w tym przypadku o to, byśmy mogły wykonywać naszą pracę i dzielić się naszą pasją oraz żeby wszyscy mogli się uczyć niezależnie od zasobów finansowych. Zatem możliwe jest wzięcie udziału bez przekazania żadnych pieniędzy. Jeżeli chciał(a)byś przekazać inne zasoby niż finansowe, sprawdź proszę z nami czy te zasoby są nam teraz potrzebne.

Jeżeli potrzebujesz jakichkolwiek dodatkowych informacji lub wsparcia, żeby podjąć decyzję o uczestnictwie, skontaktuj się z Magdą: magdalena.a.baranska@gmail.com, 693684407.

Każda taka rozmowa jest dla mnie cenna, ponieważ zawsze odkrywam coś nowego z Wami.W trakcie rejestracji prosimy Cię o przekazanie zaliczki w wysokości 200 PLN lub mniej jeżeli taka kwota zaliczki byłaby dla Ciebie przeszkodą. Zaliczka jest dla nas potwierdzeniem Twojej chęci udziału. Jeżeli w trakcie warsztatów uznał(a)byś, że chcesz pomniejszyć swoją zaliczkę, będzie istniała taka możliwość. Rejestracja będzie otwarta do 10.10.2020. To pozwala nam skoordynować różne działania, które są potrzebne, żeby zadbać o nas oraz o każdego uczestnika w trakcie warsztatów.

ZAPISY
Aby się zarejestrować wypełnij formularz oraz wpłać zaliczkę na konto Fundacji Przestrzeń 59 1140 2004 0000 3902 7701 5631 z dopiskiem „Ekonomia daru – Imię Nazwisko” w ciągu 3 dni od daty zgłoszenia.

REZYGNACJA I ODWOŁANIE WARSZTATÓW
W przypadku rezygnacji do 03.10.2020 zwracana jest wpłacona zaliczka pomniejszona o 50 PLN.
W przypadku rezygnacji po 03.10.2020 nie zwracamy wpłaconej zaliczki.
W każdym przypadku możliwe jest przekazanie uczestnictwa innej osobie.
Zastrzegamy sobie możliwość odwołania warsztatów, jeżeli nie zbierze się minimalna liczba uczestników – 8 osób. Informacja o odwołaniu zostanie podana nie później niż na 7 dni przed terminem warsztatów. Wówczas całość wpłaconej kwoty zostanie zwrócona w terminie do 14 dni.

Zapisz się https://forms.gle/k2J8tGfRyxCiuBuf7

W razie pytań piszcie lub dzwońcie do Magdy na magdalena.a.baranska@gmail.com lub 693684407.
Zapraszamy!